Dziś otwarte: 08:00 - 18:00
umów jazdę testową
umów wizytę serwisową
Trójmiasto
2015.01.20
PIERWSZA ODSŁONA NOWEGO LEXUSA Z WYCZYNOWEJ LINII „F”

LEXUS TRÓJMIASTO PRZEDSTAWIA 477-KONNY MODEL GS F:

• Prędkość i zwinność sportowego auta klasy premium w eleganckim czterodrzwiowym opakowaniu
• Wolnossąca 5,0-litrowa jednostka V8 rozwijająca 477 KM i 530 Nm
• Połączenie cykli roboczych Otto i Atkinsona w celu zmaksymalizowania osiągów i wydajności
• Strukturalne wzmocnienia i dynamicznie zestrojone zawieszenie zapewniają stateczność przy dużych prędkościach i zwinność godne sportowego bolidu
• Nowatorski mechanizm różnicowy typu Torque Vectoring, zapewniający optymalne własności jezdne
• Kompleksowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa jazdy Lexus Safety System +

DETROIT, Stany Zjednoczone (13 stycznia 2015 r.) – Wysokie osiągi, czterodrzwiowe nadwozie i dostatecznie przestronna kabina, by wygodnie pomieścić pięć osób. Do tej pory nieliczne na świecie samochody, które dysponowały tymi cechami, najczęściej miały teutońską nomenklaturę, ale to już przeszłość. Dzisiaj, wraz z premierą modelu GS F na Północnoamerykańskich Targach Motoryzacyjnych, Lexus dołącza do elitarnego grona producentów supersportowych limuzyn.
Mocno wyczekiwany sportowy sedan GS F, łączący wyrafinowanie ekskluzywnej limuzyny z osiągami sportowego coupe, jest najmłodszym reprezentantem linii F, obejmującej wyczynowe modele marki Lexus, do której wcześniej dołączył już RC F. GS F, bazujący na średniej wielkości limuzynie GS, otwiera nowe perspektywy przed marką Lexus, będąc największym jak dotąd modelem opatrzonym znaczkiem „F”.
„Samochody z linii 'F' mają generować bardzo pozytywne doznania za kierownicą i dawać przyjemność z jazdy bez względu na to, kto i gdzie nimi jeździ. W przypadku GS F chcieliśmy zbudować specjalny samochód, który nie tylko spełni z nawiązką oczekiwania najbardziej wymagających entuzjastów motoryzacji, ale również będzie mógł sprawiać radość każdemu. I tak GS F łączy czystość dźwięku, szybkość reakcji i moc, które stoją u podstaw naszej marki ze znaczkiem 'F'.” – powiedział Yukihiko Yaguchi, naczelny inżynier projektu GS F.
Potężny silnik V8 i sportowa, 8-stopniowa skrzynia biegów
Pod maską pojawi się zionący ogniem, wolnossący 5-litrowy silnik V8, rozwijający imponujące 477 KM i ponad 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka napędowa będzie współpracować z niezwykle szybką, 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów z funkcją ręcznej zmiany przełożeń i czterema trybami pracy: normalnym, ekonomicznym oraz sportowym S i – przeznaczonym do jazdy po torze wyścigowym – sportowym S+. Legitymujący się najniższą w swojej klasie masą własną, wynoszącą 1830 kg, tylnonapędowy sedan GS F pod względem dynamiki rozpędzania nie będzie ustępował sportowemu coupe, zaś ze swoją maksymalną prędkością będzie trudnym przeciwnikiem dla wielu rasowych samochodów wyścigowych. 32-zaworowa jednostka typu DOHC jest nie tylko mocna, ale i ekonomiczna, dzięki możliwości przełączania się na cykl Atkinsona podczas spokojnej jazdy.

Własności jezdne doszlifowane na słynnym torze Nürburgring
Ze względu na zwiększoną moc, GS F otrzyma strukturalne wzmocnienia szkieletu nadwozia oraz specjalnie zaprojektowane zawieszenie. Najmłodszy członek rodziny „F” charakteryzuje się wyraźnie sportowymi własnościami jezdnymi, które dopracowane zostały na japońskim torze wyścigowym, a następnie doszlifowane na osławionej trasie Nordschleife niemieckiego toru Nürburgring. Specjalnie zestrojone zawieszenie, większe koła (255/35-19 z przodu oraz 275/35-19 z tyłu) oraz wzmocniony układ hamulcowy z jasnopomarańczowymi zaciskami nadają Lexusowi GS F doskonałą stateczność przy dużych prędkościach oraz zwinność godną rasowego sportowego auta. Elementy te składają się również na niemal neutralną charakterystykę przy większości rodzajów skrętów.
Na długiej liście standardowego wyposażenia modelu GS F znajdzie się znany już z modelu RC F nowatorski mechanizm różnicowy typu Torque Vectoring (TVD), zapewniający ponadprzeciętne osiągi. Mechanizm różnicowy TVD ma trzy tryby pracy:
• Standardowy (domyślny), zapewniający równowagę pomiędzy zwrotnością a statecznością
• Slalomowy, kładący nacisk na błyskawiczną reakcję na ruchy kierownicy oraz zwrotność
• Torowy, zapewniający stateczność podczas szybkiej jazdy po torze.

Charakterystyczna stylistyka podkreśla formę podporządkowaną funkcjonalności
GS F wyróżnia powiększona i silniej zaakcentowana wersja charakterystycznej dla Lexusa osłony chłodnicy o klepsydrowym zarysie i specjalnym – zarezerwowanym wyłącznie dla linii F – wzorze siatki, oraz płynnie wkomponowane w przedni zderzak duże wloty powietrza. Wąskie, skośnie ustawione przednie reflektory, z układającymi się na kształt litery L światłami dziennymi dopełniają eleganckiej, a równocześnie sportowej prezencji. GS F jest wyraźnie niżej osadzony i szerszy od pozostałych modeli serii GS, co dodaje mu agresywności i wraz z wylotami powietrza w przednim błotniku oraz sportowymi, 19-calowymi kołami z lekkiego stopu czyni go natychmiast rozpoznawalnym przedstawicielem linii F. Tył nakreśla subtelny spojler z włókna węglowego i trapezoidalnie ustawione, cztery chromowane końcówki rur wydechowych, które wyraźnie sugerują, że ten samochód jest przeznaczony do naprawdę ostrej jazdy.
Nadwozie GS F skrywa wytrawnie wysmakowaną kabinę. Jej elegancka forma jest podporządkowana funkcjonalności, czego przejawem jest rozmieszczenie wszystkich przełączników w taki sposób, aby kierowca mógł z łatwością do nich sięgać. Zza ekskluzywnej sportowej kierownicy z linii „F” widoczny jest nowy, elektroniczny zestaw wskaźników, którego konfiguracja zmienia się stosownie do preferowanego stylu jazdy, wybieranego spośród czterech możliwości: normalny, ekonomiczny, SPORT S i SPORT S+. Ponadto przednie i tylne siedzenia są specjalnego typu, by zapewniać jadącym skuteczniejsze trzymanie boczne bez ograniczania komfortu.

Mimo sportowej natury, GS F zachowuje poczucie luksusu, dzięki między innymi wykończeniu drzwi, środkowej konsoli i górnej powierzchni deski rozdzielczej wysokiej klasy materiałem Alcantara. Analogowy zegar dodaje szyku i tak już eleganckiej desce rozdzielczej z centralnie umieszczonym ekranem obsługiwanym za pomocą zdalnego sterownika w środkowej konsoli. GS F może być wyposażony w wysokiej klasy 17-głośnikowy zestaw audio, który zadowoli najbardziej wymagających audiofili, a gdy zechcemy wsłuchać się w brzmienie silnika, wystarczy uruchomić funkcję aktywnego sterowania dźwiękiem (Active Sound Control) przełączając układ napędowy na tryb SPORT S lub SPORT S+. Funkcja aktywnego sterowania dźwiękiem działa podobnie jak w modelu RC F, ale dodatkowo wykorzystuje również tylne głośniki do uwypuklenia efektu mocnego brzmienia układu wydechowego, by wszyscy jadący GS F mogli rozkoszować się absolutną pełnią zmysłowych doznań podczas sportowej jazdy.
„Dający radość z jazdy. To charakterystyczna cecha wszystkich naszych samochodów opatrzonych znaczkiem F i przy tworzeniu GS F staraliśmy się to zachować. Jego stylistyka wyraża ideę podporządkowania formy cechom funkcjonalnym. Na przykład osłona chłodnicy została tak zaprojektowana, aby uzyskać lepszą aerodynamikę i sprawniejsze chłodzenie, zaś wyloty powietrza w przednich błotnikach, po raz pierwszy zastosowane w modelu IS F, a następnie w RC F, pojawiły się w GS F ze względu na ich skuteczność. Kierunek stylistyczny, któremu podporządkowane są linie GS F, jest odzwierciedleniem idei nowoczesnego luksusu, będącej dewizą marki Lexus, i moim zdaniem samochód ten doskonale oddaje to przesłanie.” – stwierdza Yoshiharu Nakajima, naczelny projektant w Lexus Design Division.
Kompleksowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa jazdy – nowy pakiet Lexus Safety System+
Samochody marki Lexus, w tym GS F, wyposażone w pracujący w zakresie fal milimetrowych czujnik radarowy oraz kamery wizyjne służące do wykrywania pojazdów i pieszych z przodu, otrzymają teraz wielofunkcyjny pakiet bezpieczeństwa, obejmujący między innymi układ reagowania przedkolizyjnego (PCS), który ostrzega o ryzyku kolizji i w razie potrzeby wspomaga hamowanie lub uruchamia hamulce w sposób automatyczny, pomagając uniknąć zderzenia lub ograniczyć jego skutki, gdy będzie ono nieuniknione. Ponadto w jego skład wchodzą także: funkcja ostrzegania o niezamierzonym zjeżdżaniu z pasa ruchu (LDA) oraz poprawiające widoczność w warunkach nocnych adaptacyjne światła drogowe (AHS).

jazda testowa
zapisz się